Het is weer zover! Met de start van het nieuwe schooljaar introduceren wij de NetAcad VO Lessenserie 2021/2022! Inspireer je studenten dit jaar met de ‘NetAcad VO Lessenserie: Netwerken, IoT en slimme oplossingen’ en bereid ze voor op de wereld van IT. Elke VO school is hierbij uitgenodigd om mee te doen aan de NetAcad VO Lessenserie!

Aanmelding

Wil jij je virtuele klas in NetAcad alvast voorbereiden? Simpel! Stuur ons een bevestigingsmail voor het gebruiken van de NetAcad VO Lessenserie voor dit schooljaar. Na het ontvangen van jouw bevestigingsmail zetten wij jouw virtuele klas alvast klaar. Je ontvangt:

  1. Een email met de bevestiging dat je als instructor toegang hebt gekregen tot de NetAcad Lessenserie in onze NetAcad leeromgeving.
  2. Een email waarin de self-enrollment link staat vermeld dat nodig is voor de studenten om zich aan te melden voor de klas.

De leerlingen volgen de volgende stappen om toegang te krijgen tot de klas die we hebben aangemaakt voor jouw school (deel deze stappen met jouw leerlingen):

  1. De leerling meldt zich aan door zijn of haar e-mailadres in te voeren via de self-enrollment link die je van ons per mail ontvangt.
  2. De leerling opent de ontvangen registratie e-mail en voltooit de registratie
  3. De leerling logt in op http://www.netacad.com/ en vindt de NetAcad VO Lessenserie klas onder het kopje ‘I’m Learning’.

Zijn alle bovenstaande stappen doorlopen? Dan kunnen jij en je leerlingen al aan de slag met de lessenserie! Je kunt de self-enrollment link blijven gebruiken om leerlingen toegang te geven tot de lessenserie.

Feedback

Na het afronden van de lessenserie ontvangen wij graag feedback van jou en jouw studenten. Op deze manier kunnen we de lessenserie blijven updaten en zorgen we ervoor dat het nog beter aansluit op jullie wensen. Feedback ontvangen we graag via e-mail.

Review

Vorig schooljaar heb ik met mijn klassen v5 en v6 de Netacad VO Lessenserie: Netwerken, IoT en slimme oplossingen. In mijn geval heb ik er vorig schooljaar één periode (acht weken) mee gewerkt. De leerlingen beginnen met het maken van een Pretoets om het startniveau van algemene IT kennis en het IoT niveau per leerling te inventariseren. Ze maken daarvoor 24 meerkeuzevragen die niet meetellen voor het uiteindelijke cijfer. Daar zitten makkelijke en moeilijke vragen bij. Bij mij kwamen maar enkele leerlingen uit boven het cijfer 6. Ik was er in ieder geval erg enthousiast over en als je nog lesmateriaal zoekt, dan moet je hier zeker eens naar kijken. Als je het materiaal nog helemaal niet kent, kijk dan even op de Toetsen pagina bij Cisco VO Lessenserie.

Frans Peeters – Docent Ostrea Lyceum | informaticavo.nl